1. Своєчасне виявлення порушень розвитку мовлення у вихованців.
2. Діагностичне обстеження дітей.
3. Консультативний супровід педагогів ЗДО №2 та батьків, що виховують дітей з вадами мовлення.
4. Подолання порушень усного мовлення та попередження помилок на письмі.
5. Формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови та зв’язного мовлення.
6. Розвиток артикуляційної, загальної, дрібної моторики та просо дики.
Чіткий, правильний розподіл обов’язків між вчителем-логопедом та вихователями логопедичної групи, тісна злагоджена співпраця – невід’ємна складова освітнього процесу дошкільного навчального закладу компенсуючого типу.
Вчитель-логопед проводить:
· Діагностику рівня мовленнєвого розвитку дітей,
визначення напряму роботи.
· Розвиток мислення, пам'яті, уваги дошкільнят.
· Корекцію звуковимови.
· Розвиток фонематичного слуху.
· Засвоєння норм лексико-граматичних категорій.
· Навчання зв'язного мовлення, вільному змістовному висловленню.
· Формування мовленнєвого дихання, почуття ритму і виразності мови.
· Корекцію порушень складової структури.
· Розвиток просодики
· Профілактику порушень письма і читання.
· Формування навичок поскладового читання.
· Удосконалення загальної та дрібної моторики.
Отже, цілісна, комплексна корекційно-розвиваюча робота в умовах логопедичної групи неможлива без плідної співпраці вчителя-логопеда та вихователів.
Стосунки вчителя-логопеда і батьків з перших днів знайомства мають будуватися на засадах відвертості та взаєморозуміння.
Вчитель-логопед сприяє:
· наданню повної інформації батькам про рівень мовленнєвого розвитку їхньої дитини
· орієнтуванню батьків у видах і причинах мовленнєвих порушень
· проведенню індивідуальних та групових консультації,
семінарів, що сприяють навчальнню методам корекційної роботи в
домашніх умовах,
практикумів, які проходять для батьків у формі "Відкритих занять",
· організації спільної роботи дорослих і дітей,
· відстеженню зацікавленості батьків в усуненні мовленнєвих порушень у дітей
Вчитель-логопед проводить:
· підгрупові заняття (відповідно до рекомендацій міської ПМПК)
· індивідуальні заняття з кожною дитиною