Консультація для батьків «Як ми дихаємо?»

/Files/images/detia_219.gifУ грудні ризик виникнення застуди збільшується. Цьому „сприяє" мінлива груднева погода. Однак зарадити проблеми можна. Дихальні вправи і нормоване фізичне навантаження допомагає дитя­чому організму захиститися від хвороб. Найкраще поєднати виконання дихальних вправ із ранковою гімнастикою. Це підготує організм дитини до фізичного й емоційного денного наван­таження. Гімнастику потрібно проводити у вигляді ненав'язливої гри, не забуваючи при цьому включа­ти ходьбу, декілька спеціальних вправ і заключний біг з переходом на ходьбу. Не примушуйте дитину виконувати дихальні або фізичні вправи, якщо їй не хочеться цього робити.

1. Привчайте малюка дихати через ніс. Адже проходячи через вузькі носові канали, повітря зігрі­вається, а далі завдяки війкам, що містяться

на слизовій оболонці, очищується від пилу і потрап­ляє у легені вже

теплим і чистим. Перехід з дихання через ніс на дихання через рот,

особливо під час бігу, є сигналом того, що дитина отримала достатнє

фізичне навантаження і його треба зменшити, тобто перейти на ходьбу.

Якщо ваша дитина постійно дихає переважно через рот, не завадить звернутися до лікаря, оскільки це може бути сигналом хронічної нежиті або пробле­ми з аденоїдами. Неправильне дихання призводить до порушення сну, головного болю, втомлюваності.

2. Діти дошкільного віку мають схильність затри­мувати дихання при виконанні всіляких незвич­них рухів, що вимагають від них деяких зусиль і напруження. Тому важливо навчити малюка не за­тримувати дихання при виконанні вправ. Для цього фізичне навантаження варто супроводжувати пев­ними звуками чи словами. Вони промовляються у той момент, коли треба зробити видих. Звуки і слова надають вправам ще й емоційного забарв­лення.

3. Важливо навчити дитину регулювати роботу своїх дихальних м'язів та економно витрачати повітря, що знаходиться у легенях. Така економія має велике значення особливо тоді, коли малюк Ш говорить. Привчайте дитину промовляти щось не в момент вдиху, а навпаки, при видиху. Нехай робить спокійний вдих, а тоді, вимовляючи звуки, поступово видихає повітря.

4. При виконання фізичних вправ слідкуйте за тим, щоб темп руху малюка відповідав темпу його дихання. Майте на увазі, що у дітей 3-6 років переважно грудний тип дихання, більш швидкий темп (частота), нестійкий ритм - то вдих коротший за видих, то тривалість вдиху і видиху однакова. Тому зменшуйте кількість вправ у повільному темпі, бо це збиватиме малюка з його природного темпу дихання.

Поверхневе дихання, характерне для дошкільнят, дещо погіршує вентиляцію легенів, спричиняє певний застій повітря в них. Тому фізичні вправи бажано проводити на свіжому повітрі. Корисний біг і стрибки, виконання яких змушує глибше дихати.

Ці вправи можна виконувати з дитиною як під час прогулянки на вулиці, так і вдома, іх також прово­дять після ранкової гімнастики та після денного сну для встановлення дихання. Дихальні вправи підібрані таким чином, що ви з легкістю і в ігровій формі можете проводити їх з дитиною. Навіть тоді, коли не планували цього або маєте чимось зайняти малюка, щоб завершити свої справи./Files/images/0_60832_88e02561_XL.gif

ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ

1. Поперемінне дихання .однією ніздрею (другу затулити пальцем).

2. Повільний вдих і видих одночасно через обидві ніздрі.

3. Вдих через праву ніздрю, видих - через ліву ніздрю і навпаки.

4. Вдих через ніс, видих через рот.

5. Під час вдиху провести вказівним пальцем по крилам носа, а під час

видиху - постукувати по них подушечками пальців.

6. Імітаційні ігрові вправи: гусак шипить, зозуля кує.

7. Надування повітряних кульок (уявне).

8. Сидячи або лежачи виконувати черевне дихання -10 р.

9. Вдих - повільний, довгий, видих - різкий, короткий.

10. «Рахуй кроки» 1-4 вдих, 1-2 пауза, затримати дихання 1-6 - видих.

11. «Повітряна кулька». В.п. лежачи, руки покласти на нижню частину ребер, злегка стиснути.

1 - повільно вдих через ніс, руки відчувають розпирання грудної клітки і повільно відпускають;

2 видих, гр. клітка знов повільно стискається двома руками в нижній частині ребер - 6 р.

12. «Гуси полетіли» - повільна хода, вдих, руки в сторони, видих сказати га-га-га.

13. «Пугач» - вдихнуть носом, видихнути із звуком "ух-ух-ух".

14. «Комарики» - затримати дихання, плескати в долоні, наче ловимо

комарів. Хто більше зловить на одній затримці дихання. Видихнути З

рази.

15. «Зозуля» - тривалий вдих, видих - "ку-ку".

16. «Загубились» - тривалий вдих, на видих - "ау-ау".

17. «Потяг»- Ходьба, роблячи поперемінні рухи зігнутими в ліктях руками і приказуючи "чух-чух-чух", піднятися на носочках вдихнути через ніс, видихнути "ту-ту-ту" 3 р.

18. «Нюхаємо квітку». Повільний вдих носом і різкий, ривками видих через рот на уявні пелюстки. 4 р.

/Files/images/papka4/prikrasa4.gif

Кiлькiсть переглядiв: 162

Коментарi